Inpakken en meer. - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Hennieke Velvis - WaarBenJij.nu Inpakken en meer. - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Hennieke Velvis - WaarBenJij.nu

Inpakken en meer.

Door: Hennieke

Blijf op de hoogte en volg Hennieke

24 Januari 2015 | Nederland, Groningen

Overal in mijn kamer staan half ingepakte dozen, een koffer en heel veel stappeltjes met -tja met wat eigenlijk precies- dingen. Over een week is het al zo ver. Dan pak ik mijn boeltje op en vertrek voor vijf maanden naar Aarhus, Denemarken, met een korte stop van een week in Papa&mama's huis. Op 6 februari vertrek ik echt, maar op 31 januari laat ik mijn kamer achter bij de onderhuurder. Ik hoop dat ze goed voor mijn kamertje zal zijn, maar dat komt vast helemaal goed.

Ik heb er onwijs veel zin in en ben echt benieuwd naar alles wat komen gaat. Volgens mij heb ik de meeste dingen nu wel geregeld, hopelijk is dat ook zo :). Ik voel een heerlijke spanning, ik heb geen idee wat me allemaal te wachten staat, wie m'n huisgenoten en klasgenoten zijn en dat vind ik eigenlijk wel heel erg leuk. Ik zie ernaar uit te ervaren hoe het is om in een ander land te wonen, een andere taal te spreken en te studeren in het Engels. Ik zie uit naar de minor en ik hoop dat het zo goed bij me past als ik nu denk.

Ik ga mijn vrienden en familie zeker missen, alhoewel ik denk dat ik daar niet altijd 'last' val zal hebben. Genoeg leuks te doen, dingen te ontdekken en te beleven en mensen te leren kennen. Ik ben er 'bang' voor dat ik geliefden mogelijk voor het laatst in leven zie als ik vertrek. Ik denk hierbij aan mijn lieve Opa's en Oma's, maar het zou natuurlijk net zo goed iemand anders kunnen zijn. Ik weet dat ik hier niet bang voor hoef te zijn, ik heb er geen invloed op dus ik kan het maar beter laten rusten. En dat ga ik ook maar doen/proberen. Ik hoop van harte al mijn geliefden terug te zien bij thuiskomst, maar mocht dat niet zo zijn dan is dat iets voor dat moment. Ik neem hierdoor wel bewust afscheid, denk ik. Maar dat komt...

Voor nu wil ik vooral genieten van het voorbereiden, het inpakken, het afspreken met vrienden en jawel, de sneeuw :). Heerlijk vind ik dit allemaal!

Het wordt nog een flinke klus om m'n kamer 'leeg' en schoon te krijgen. gelukkig kan ik het merendeel laten staan en hoef ik allen maar wat persoonlijke spullen weg te halen. Het schoon achterlaten wordt nog wat. Het is al in geen eeuwigheid écht schoon gemaakt, alleen af en toe gestofzuigd en vensterbank en kastjes afgenomen met een kledingroller (werkt erg goed overigens! :) ). Maarja deze schoonmaakmethode heeft toch wel wat van de Franse slag, en is niet erg grondig. (Waarom heet dit eigenlijk de Franse slag? Kunnen de Fransen niet zo goed schoonmaken? Refereert het naar een slordige slag in een of andere oorlog? - maar dit geheel terzijde-). Tijd voor een heuse voorjaarsschoonmaak :). Als je trouwens mijn kamer zou zien dan zou je niet denken dat het volgende week om deze tijd leeg is geweest (en schoon ;) ) en alweer gevuld is met andermans spullen. Maar goed, het moet eerst slechter worden voor het beter wordt, nietwaar? :)

Had ik trouwens al verteld dat mijn lieve ouders mij brengen? Zo kan ik mijn lieve fietsje meenemen om lekker door Aarhus te crossen met de locals (nu al zin in). We gaan eerst een weekje vakantie vieren (en ik ga m'n spullen uitpakken, kamer inrichten en meer van dat soort dingen).
Papa en mama hebben een leuk huisje gehuurd aan een meer vlak bij Aarhus, wat zou het leuk zijn als er dan nog sneeuw ligt! Wat zou het daar dan prachtig zijn!

Anyway, zoals je wel merkt heb ik er erg veel zin in! Voor nu meer opruimen, inpakken en schoonmaken voor mij :). Tot het volgende bericht!

Liefs Hennieke

  • 27 Januari 2015 - 20:02

    Angenita:

    Heey Hennieke,

    Het land en de mensen zijn fantastisch. Als er dan ook nog sneeuw ligt, kan de pret helemaal niet op!
    We wensen jou veel plezier, een geweldige studietijd, prachtige vriendschappen en vooral Gods zegen toe.
    Ons mailadres staat op de lijst, dus we houden je in de gaten;-)

    Liefs Angenita en Arthur.


  • 29 Januari 2015 - 16:23

    Ria:

    Hi Hennieke,

    Heel veel succes en plezier daar in het (nog hogere) noorden ;-).
    We zullen je volgen!

    Groetjes,
    Lucas en Ria

  • 29 Januari 2015 - 20:42

    Fokko En Mandy:

    Het Hennieke,

    Hoop dat je het naar je zin krijgt en dat je geregeld je blog bij werkt.
    Genieten wij ook een beetje mee.

    Fokko & Mandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hennieke

I'd rather look back at my life and say; I can't believe I did that! Instead of saying; I wish I did that..

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 13833

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2018 - 06 November 2018

Tanzania en Zanzibar

02 November 2016 - 01 December 2016

Op zoek naar de zon en goede golven

06 Februari 2015 - 26 Juni 2015

Exchange naar Aarhus, Denemarken

01 Januari 2012 - 30 November -0001

Toerist in eigen land

Landen bezocht: