Inhaalverslag 4.2 - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Hennieke Velvis - WaarBenJij.nu Inhaalverslag 4.2 - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Hennieke Velvis - WaarBenJij.nu

Inhaalverslag 4.2

Door: Hennieke

Blijf op de hoogte en volg Hennieke

31 Maart 2015 | Denemarken, Århus

Zoals ik in de inleiding van inhaalverslag 4.1 schreef hebben we ook een film gemaakt voor school. Misschien heb je al wat foto’s op Facebook voorbij zien komen, misschien niet. Anyway, ik zal wat van de foto’s plaatsen bij dit verhaal.. We praten momenteel over Aesthetics op school, hier moeten we ook een Essay over schrijven. De film was onderdeel van dit Aesthetics gedeelte. De opdracht was om een shortfilm te maken. Dus gingen we aan de brainstorm. Dat is nog best pittig vind ik, aangezien je elkaar nog niet zo heel goed kent en ik me nog niet helemaal 100% op m’n gemak voel bij iedereen. Maar gaandeweg in het proces kwamen we allemaal in een soort flow terecht en bleven onze ideeën zich maar op elkaars ideeën aansluiten en zo bouwden we langzaam aan onze verhaallijn. Het was echt ontzettend leuk om toe te werken naar het filmen! En aangezien degene die de hoofdrol zou spelen ziek was heb ik dat van haar overgenomen. Zoals je op de foto’s kunt zien ben ik op blote voeten en in een wit jurkje (brr koud!). Ik kan het filmpje helaas niet posten omdat ik hem zelf niet heb :).. Onze verhaallijn was dat er een mysterieuze dame in het bos was die uitnodigingen achterliet. In het bos liepen ook veel mensen die het heel erg druk hadden met hun eigen zorgen en eigenlijk geen oog hadden voor anderen en voor de mooie dingen in het leven. De mysterieuze dame leidde hun door de uitnodigingen naar het vuur waar ze samen konden zijn met andere mensen en konden genieten van het leven. Ze wilden de uitnodigingen niet per se volgen, ze wisten ook niet waar het ze naartoe zou leiden maar ze kwamen er toch. De film eindigt met happy mensen bij een kampvuur op het strand en de mysterieuze dame die het ziet en erom glimlacht en vervolgens verdwijnt. Het was zo gaaf om dit te mogen spelen en om een vuur te maken op het strand en om samen te werken met mijn coole groepsgenoten. We hebben ons helemaal gegeven en het resultaat mag er zeker zijn! Het mooie van de film is dat het niet per se onze verhaallijn hoeft te zijn die je eruit haalt. Je kunt je eigen conclusies trekken en je eigen boodschap eruit halen. Het was echt leuk om te doen en we zijn allemaal erg tevreden over het resultaat!

Een van mijn klasgenoten vertelde laatst over kickboksles waar ze naar toe was geweest. Dit leek me erg leuk dus ben ik een keer met haar mee geweest. Het was echt zo ontzettend gaaf en vermoeiend! We hadden eerst ongeveer een uur cardio, rondrennen, push ups, lunges, hinkelen, knieheffen, boksbewegingen maken. En daarna gingen we een uur boksen. Eerst schaduw boksen, wat eigenlijk gewoon techniek oefenen in de lucht is. En daarna tegen elkaar boksen. Omdat Fauve en ik nog beginners zijn besloten we om gewoon tegen elkaars handen aan te boksen (onze handen waren verpakt in de oh zo gore bokshandschoenen van de club). Als laatst hebben we tegen de boksbal gebokst, eerst gewoon op een gemiddeld tempo en dan om de 20 sec. afwisselen. En later intensief en om de 10 sec. afwisselen. Als allerallerlaatste gingen we nog stretchen en ik was echt he-le-maal gesloopt! Maar wat was het heerlijk zeg! Ik ga donderdag echt weer en als het even kan zolang als ik in Aarhus ben (hihi ik ben donderdag niet geweest, maar na de paasvakantie gaan we er voor :-) haha)! Het is ook echt heel dichtbij ons huis en het is heel goed om een conditie te krijgen en sterker te worden :-). De dag daarna lekker spierpijn overal, heerlijk :-). Ik had tijdens de training nog wel aardig wat kleine pauzes nodig, maar hopelijk kan ik over een paar maanden de hele training volhouden! Manmanman ik heb nog nooit zoveel verschillende soorten push ups gedaan! En het leuke is, de trainers zijn Deens. Maar zoals ze daar zeggen: “kickboksen heeft geen (gesproken) taal (nodig)”. Zo is het ook echt. We kijken, imiteren en de twee andere meiden die ook trainen die vertalen af en toe wat voor ons. Maar als we om de beurt moeten tellen tijdens krachtoefeningen dan lukt het me echt niet om in het Deens te tellen en hoe moeier ik wordt hoe moeilijker het wordt om in het Engels te tellen. Dus gister op het eind moest iedereen de Nederlandse cijfers tot twintig aanhoren. Sorry jongens :D. Maar het was fun en ontzettend leuk! Gelukkig kwam ik thuis en kon ik bij m’n huisgenoot Rolf (een kok) een bakje soep bietsen! Wat was dat lekker! En wat was ik blij dat ik niet meer hoefde te koken zeg, want daar zag ik echt tegenop. Dus toen ik thuis kwam heb ik eerst een hete douche genomen en daarna een koude, in de hoop dat het m’n spierpijn een beetje zou indammen en daarna kon ik lekker aanschuiven en een bordje soep naar binnen lepelen.

In ons huis is alweer een ziektegolf aangespoeld. Sommigen lopen als zombies door het huis en zijn continue aan het hoesten. Hopelijk blijf ik fit want Annet komt volgende week :D! Maar genoeg vitamientjes eten en veel slapen :-). Ik heb lekker veel gember-honing-kaneel-citroen-cayennepeper thee gemaakt en daar dronken alle zieken ook dankbaar van mee.

Goed dit was de inhaalslag! Vanaf nu weer met enig regelmaat een blog (hoop ik.. :p) Ik ga nu nog snel even m'n opdracht voor school afmaken en morgen gaan Annet en ik een dagje naar Kopenhagen! Heerlijk! Nu al zin in! We hebben vandaag een heerlijke dag in Aarhus gehad en hebben al heerlijk bijgekletst! Ontzettend leuk!

  • 01 April 2015 - 14:19

    Mama:

    Heerlijk meid, wat een verhalen! Ik geniet er volop van! Jammer dat ik op het moment van afscheid niet iets meer oog voor je huisgenoten had... Dan had ik ook een beetje beeld/gezichten bij al die bijzondere namen die voorbij komen.
    Geniet er lekker van.
    Het volgende verslag gaat over jullie 'vakantie' en reis naar Kopenhagen? 'k Zie er nu al naar uit!
    Liefs, mams.

  • 19 April 2015 - 20:17

    Hennie:

    Ha Hennieke,
    Volgens mij vermaak jij je daar helemaal prima. Leuk om te lezen.
    Heeeel veeeel plezier nog de komende maanden (of heb je inmiddels besloten om daar te blijven? ;-)
    Liefs Hennie (en ook van Bennie, Stan, Romee en Suus natuurlijk)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hennieke

I'd rather look back at my life and say; I can't believe I did that! Instead of saying; I wish I did that..

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 13775

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2018 - 06 November 2018

Tanzania en Zanzibar

02 November 2016 - 01 December 2016

Op zoek naar de zon en goede golven

06 Februari 2015 - 26 Juni 2015

Exchange naar Aarhus, Denemarken

01 Januari 2012 - 30 November -0001

Toerist in eigen land

Landen bezocht: