Extra whitening - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Hennieke Velvis - WaarBenJij.nu Extra whitening - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Hennieke Velvis - WaarBenJij.nu

Extra whitening

Door: Hennieke

Blijf op de hoogte en volg Hennieke

12 November 2016 | Indonesië, Kuta

In het hostel in Kuta zat een heel leuk Vietnamees gezin uit Australië, Betty, Luang, Ethan, Locklan en Betty's zusje Nini. We konden het echt goed met elkaar vinden en met hun twee zoontjes van 5&9 klikte het ook erg goed. Heel wat avonden zaten we in of aan het zwembad te praten, te lachen en te spelen. Wat was het genieten met hun jongens zeg! Ik ben echt dol op die twee! Het klikte zo goed tussen dit gezin en mij, dat we besloten samen een taxi te huren en een dagtocht door Bali te maken. We zijn naar de rijstvelden in Ubud geweest, hebben een traditionele dans gezien, maar het heilige apenbos geweest, mount Batur en Mount Agung bekeken en verschillende tempels bezocht. De avond voor de dagtocht zijn we samen uit eten geweest en hebben ze me kennis laten maken met hoe Aziaten hun seafood eten. Krab, kreeft en nog veel meer, mmm wat was dat lekker! Ik heb nog nooit zo fancy gegeten haha. Wat een verschil met alle lokale eettentjes (warungs) waar ik normaal gesproken nasi goreng of iets dergelijks eet. Betty heeft me ook de beste warung gewezen waar ze overheerlijke fruitjuice hebben. Vanaf dat moment was ik daar soms wel drie keer per dag te vinden voor een lekker juice. Starfruit, dragonfruit, mango, watermeloen, ananas en iets met sop, elke keer weer wat nieuws en man wat was het goed! Elke dag was het: mie goreng voor ontbijt, onderweg naar het strand een fruitjuice, surfen, zwemmen, zonnen, als late lunch een fruitjuice, met de jongens of andere backpackers in en rond het zwembad en weer naar een warung om wat avondeten te regelen. Het was zo relaxed en genieten! Het surfen ging best goed en de jongens die op het strand werkten waren super gezellig. Op sommige dagen waren de golven best tricky en leek het me beter om alleen te gaan zwemmen en niet te surfen. Dan zat ik soms tijden met een van die jongens te praten. Echt veel interessante gesprekken heb je dan, over elkaars cultuur, idealen en wereldbeeld. Zo was er en jongen in mijn hostel die ervan overtuigd is dat als de mensheid uitsterft, de ratten het van ons overnemen. Tijdens de dagtocht door Bali vroegen een paar Aziaten of ze met mij op de foto mochten, dat is een hele verbaasde foto geworden. Ik had geen idee waarom ze met mij op de foto wilden, maar Betty zei dat het komt omdat ze een blanke huid zo mooi vinden.. Haha en toen ik zonnebrand ging kopen in een lokaal winkeltje, vroeg het winkelmeisje of ik extra whitening zonnebrandcrème wilde.. Nou liever niet hahaha doe mij maar de gewone.

Terwijl ik dit schrijf zit ik op het eiland Nusa Lembongan, daar zal ik binnenkort ook wat over schrijven want het is nu al een groot avontuur! Van het opgesloten gevoel wat ik soms in Kuta had is niets meer over! Wat een vrijheid hier! Echt genieten!

  • 12 November 2016 - 07:48

    Tante Anneke:

    Lieve Hennieke,
    Wat een vakantie zeg!
    Geniet er maar van!
    Je zit nu wel op een heel klein eiland, ongeveer te vergelijken met Schier?

  • 12 November 2016 - 21:22

    Oma En Opa Velvis:

    En wij hier maar in het steeds koudere weer zitten!
    Toch zijn wij niet jaloers, hoor. Al die drukte, warmte en dat vreemde eten is niks voor oma!!
    Maar geniet jij er maar van Hennieke. Groetjes van ons samen.

  • 18 November 2016 - 12:13

    Ria:

    Zo zie je maar, iedereen wil er anders uitzien dan ie is.....
    Leuk verhaal weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hennieke

I'd rather look back at my life and say; I can't believe I did that! Instead of saying; I wish I did that..

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 13827

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2018 - 06 November 2018

Tanzania en Zanzibar

02 November 2016 - 01 December 2016

Op zoek naar de zon en goede golven

06 Februari 2015 - 26 Juni 2015

Exchange naar Aarhus, Denemarken

01 Januari 2012 - 30 November -0001

Toerist in eigen land

Landen bezocht: