Nieuw (t)huis... - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Hennieke Velvis - WaarBenJij.nu Nieuw (t)huis... - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Hennieke Velvis - WaarBenJij.nu

Nieuw (t)huis...

Door: Hennieke

Blijf op de hoogte en volg Hennieke

12 Februari 2015 | Denemarken, Århus

Daar zit ik dan, in mijn nieuwe huis/kamer in Århus. Het heerlijke vakantiehuis aan het meer met het gezelschap van Papa, Mama & Tchelly ingeruild voor een blokkendoos gedeeld met 8 huisgenoten en 1 huisgenote.. Tja, dat was wel even slikken. De vakantieweek met Papa en Mama was echt heerlijk! Er gewoon even lekker tussenuit; boeken lezen, geocachen en vooral lekker genieten van dit heerlijke land. Heerlijk! Maar dan nu het echte werk, studeren en wonen in Århus. Want daar hadden we die week vakantie aan te danken. Maandag begint mijn minor dus ik heb nog een lang weekend om mijn kamer wat gezelliger en eigen te maken en Århus een alvast een klein beetje te leren kennen (fietsroute naar school bijvoorbeeld :) ). Mama en ik zijn afgelopen week al lekker aan het shoppen geweest in verschillende genbruksbuttiker in de buurt. Wat een heerlijkheid dat ze hier ook tweedehandswinkels hebben! Zo hebben we voor een paar kronen een heerlijk stoeltje en wat kussens op de kop getikt en drink ik tijdens het schrijven van dit stukje liters thee uit mijn te leuke 'nieuwe' waterkoker. Ik ben en blijf een arme student natuurlijk :) haha.

Ik moet zeggen dat ik het er best wel even moeilijk mee had dat Papa en Mama en Tchelly zonder mij vertrokken uit Århus. Het voelde zo onnatuurlijk om niet bij ze in de auto te stappen om mee te gaan naar het vakantiehuis en morgen naar Nederland. Ik vind het eigenlijk ook nog niet zo'n leuk idee dat zij morgen weer terug gaan, dan voelt het zo definitief ofzo. Maar met dank aan de liters thee en de ministroopwafels die ik had meegenomen voor m'n huisgenoten (sorry jongens! :) Jullie nieuwe huisgenoot is een emotie-eter.. :p) voel ik me al een stuk beter. Hopelijk gaan we komend weekend even gezellig afspreken en kennismaken met wat buddy's die ook hier op de campus wonen en dan is het zo maar weer maandag :). Ik heb erg veel zin in de minor! Ik ben reuze benieuwd. Papa en ik hebben al even een rondleiding gehad door mijn nieuwe school en het zag er ontzettend gezellig uit! Laat maar lekker komen! :)

Groetjes!

Oh en voor de mensen die graag mijn adres wilden, stuur eventjes een mailtje of appje dan geef ik het even door. Ik zet 'm liever niet op het World Wide Web :) voor je het weet hebben we een Project X Århus en daar zit niemand hier op te wachten XD...

  • 12 Februari 2015 - 21:10

    Oma En Opa Velvis:

    Lieve Hennieke,

    Erg leuk deze eerste indrukken op de blog!
    In gedachten slaan we even onze arm om je heen, want we kunnen ons heel goed voorstellen dat je het nu toch wel wat eenzaam hebt. Je ouders nog wel even in de buurt, maar niet meer bij je. Even de kiezen op elkaar en morgen lekker gezellig met de nieuwe vrienden kletsen. Nieuwe uitdagingen zijn soms spannend, maar als het zover is geven ze ook een stuk energie en rust. Succes.
    Onze eerste kaart is onderweg.
    Groetjes, oma en opa V.

  • 12 Februari 2015 - 21:11

    Mama:

    Nou meid, je bent niet de enige emotie eter...
    Onze chocola is inmiddels bijna op!
    Hou je taai, werk je even door het eerst weekend heen en het gaat helemaal goed komen! Daar hebben we alle vertrouwen in.
    Dikke knuffel, mama

  • 13 Februari 2015 - 19:21

    Tineke:

    Jaaaa, leuk om te lezen hoor.. zet hem op daar! Zijn we er toch een beetje bij :-)! Binnenkort ook wat foto's van je stekkie??

  • 14 Februari 2015 - 10:59

    Lucas En Ria:

    Hahaha, hoe herkenbaar!
    Je bent dubbel 'belast' als het gaat om genen van emo-eters!!!!
    Maar hoe was het ook alweer? Na 6 weken ben je aan een nieuwe routine gewend.
    En misschien vind je het daar dan wel zo leuk dat je zou willen blijven.
    Geniet ervan en succes bij de studie!
    Groetjes,
    Lucas en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hennieke

I'd rather look back at my life and say; I can't believe I did that! Instead of saying; I wish I did that..

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 13866

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2018 - 06 November 2018

Tanzania en Zanzibar

02 November 2016 - 01 December 2016

Op zoek naar de zon en goede golven

06 Februari 2015 - 26 Juni 2015

Exchange naar Aarhus, Denemarken

01 Januari 2012 - 30 November -0001

Toerist in eigen land

Landen bezocht: