We go down to the river - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Hennieke Velvis - WaarBenJij.nu We go down to the river - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Hennieke Velvis - WaarBenJij.nu

We go down to the river

Door: Hennieke

Blijf op de hoogte en volg Hennieke

29 Oktober 2018 | Tanzania, Arusha

And into the river we dive.

Zondag was het heerlijk weer! We hadden lekker uitgeslapen na onze safari en werden wakker met een stralende zon! Beter kan niet! We willen al sinds we hier zijn graag naar de waterval lopen en vandaag is daar een perfecte dag voor. Dus waarom wachten als het ook meteen na het ontbijt kan! Gewapend met stevige schoenen aan onze voeten, flesjes water in de hand en onze bikini onder onze kleding gingen we op pad. Bergopwaarts langs huizen, kerkjes, scholen, zwaaiende kinderen en starende mannen, door maïsvelden en over rotsen tot we uitzicht hebben op de rivier! Wauw! Echt schitterend! Nu begon de klim- en klautertocht echt. Het paadje waar we langs moesten liep steil naar beneden en was plaatselijk erg glad door modder of glibberige stenen. Het razende geluid van de waterval kwam steeds dichterbij en onderweg kwamen we een vrouw en twee jonge mannen tegen die grote takken op hun hoofd naar boven droegen over het smalle glibberige pad en op blote voeten! De slippers hadden we al eerder naast het pad zien staan. Super knap hoor! Ik heb echt mijn handen en voeten nodig om te klauteren en zij racen gewoon met een berg takken op hun hoofd de berg op, respect! Beneden werden we beloond met een prachtige rivier met ijskoud water van de Kilimanjaro. Romano lag er als eerste in en niet veel later lag ik er ook in, brrr echt wel koud! Maar zo lekker! Annet, Henk, Dorien, Lisa en Amber zijn er tot de knieën in geweest, dat vonden ze wel genoeg. Dorien, Annet, Amber en ik hebben nog een poging gedaan om bij de grote waterval te komen, maar dat hield ik gauw voor gezien. Het was iets te begroeid om naar boven te klimmen. Ik heb het bij de kleine waterval gehouden en heb mijn haren daar heerlijk onder uitgespoeld en het water op mijn rug laten kletteren. Heerlijk! Dat was echt genieten! En na een tijdje was de temperatuur heel aangenaam. Toen Amber naar de overkant van de rivier wilde lopen en aan de overkant op een steen wilde klimmen kon ze er niet op komen. Ze greep zich met beide armen vast aan de steen alsof haar leven er vanaf hing en spartelde met haar voeten in het voorbij razende water. Het zag er hilarisch uit! We lagen dubbel van het lachen! Romano was zo vriendelijk om haar even een zetje te geven zodat ze uiteindelijk toch op de steen kon klimmen. Wat zag dat eruit zeg! Ik zie het nog helemaal voor me haha! Toen we allemaal uit gespetterd waren zijn we weer aan de terugweg begonnen. Omhoog ging een stuk makkelijker dan naar beneden en voor we het wisten waren we weer 'thuis'. Daar stonden heerlijke Tanzaniaanse pannenkoeken voor ons klaar. 's Middags is een gedeelte van de groep op bezoek geweest bij Mumi (Derk, ze kent je nog!) en heb ik lekker een powernap gedaan. Zo'n safari is best wel pittig haha. Vannacht had ik niet heel lekker geslapen dus toen de wekker vanochtend om zeven uur ging was ik nog een lichtelijke zombie. Annet wilde me feliciteren maar de zombie in mij zei botweg: "nee, ik moet eerst pissen!" Hahaha gelukkig kan Annet dat wel hebben. Na het 'pissen' was ik eindelijk een beetje wakker en zag ik dat ze de binnenplaats versierd hadden met ballonnen en zelfs een bos wilde bloemen op tafel hadden gezet! Ontzettend lief! De zombie in mij was ook weer verdwenen en de verjaardagswensen stroomden binnen. Er werd zelfs voor me gezongen en ze hadden een lief cadeau! Echt een super lieve en goede start van de dag! De zon scheen, bedankt voor het duimen allemaal! De kinderen van de school waren denk ik iets te verlegen om me volgens Tanzaniaanse verjaardagstraditie nat te gooien dus hebben we de Hollandse verjaardagstraditie maar ingezet. Tijdens de koffiepauze zaten we in het welbekende verjaardagskringetje en kwam de taart met een kaarsje tevoorschijn. Ze hadden een soort Bosche bollen taart gemaakt van Tanzaniaanse oliebollen, versierd met chocoladepasta, schuddebuikjes en jam. Super lief! Verder hebben we gewoon hard gewerkt en hebben we de laatste planten gepoot. Vanavond hebben we weer heerlijk gedanst, spelletjes gespeeld en wat liedjes gezongen die we morgen bij ons afscheid willen zingen. We vertrekken woensdag alweer naar Zanzibar! Als het goed kunnen we bij het afscheid onze, door de dames gemaakte, jurken aan. Morgen gaan we nog op bezoek bij wat scholen en gezinnen en zullen we nog wat laatste klusjes doen. Woensdag zal een halve klusdag en halve opruimdag worden en dan chillen met die billen op Zanzibar!! Heerlijk!

Ik denk dat dit mijn laatste blog in Kibosho zijn. Dus tot op Zanzibar jongens! Bedankt voor alle lieve verjaardagswensen! Ik heb een super dag gehad! Liefs!

  • 29 Oktober 2018 - 19:53

    Mama:

    Kom ik, na een vergadering op jouw verjaardag, laat thuis, staan er 2 nieuwe blogs op de mail!
    Heerlijk! Dat was even genieten!
    Zo ben ik nu, om half 12 's avonds, nog op Safari geweest! Heb al die wilde dieren voorbij zien gaan.
    Heb lekker met jullie gelunchd tussen de apen en heb met Annet die aap even flink in het nekvel gegrepen!
    Haha, net wat voor Annet om hem zo aan te pakken!
    Heerlijke verhalen om lekker mee in slaap te vallen. Behalve die 'dodemansrit' in de mist!!
    Dat worden nachtmerries, dus die vergeet ik maar snel weer...
    Tot de volgende keer! Liefs mama

  • 30 Oktober 2018 - 12:55

    Leoniek:

    Tof lieve Henniek! Wat een avonturen beleven jullie daar! En een fantastische manier om zo eens je verjaardag te mogen vieren! Alleen die schuddebuikend al! ;) jullie gaan dus hierna nog naar Zanzibar? Hoe lang blijven jullie daar? Liefs Leoniek

  • 01 November 2018 - 10:40

    Hennieke Velvis:

    Thanks lieverds! We zitten nu voor vijf dagen op Zanzibar. Heerlijk vakantie vieren! Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hennieke

I'd rather look back at my life and say; I can't believe I did that! Instead of saying; I wish I did that..

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 13824

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2018 - 06 November 2018

Tanzania en Zanzibar

02 November 2016 - 01 December 2016

Op zoek naar de zon en goede golven

06 Februari 2015 - 26 Juni 2015

Exchange naar Aarhus, Denemarken

01 Januari 2012 - 30 November -0001

Toerist in eigen land

Landen bezocht: