Alle weertypen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Hennieke Velvis - WaarBenJij.nu Alle weertypen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Hennieke Velvis - WaarBenJij.nu

Alle weertypen

Door: Hennieke

Blijf op de hoogte en volg Hennieke

05 December 2016 | Nederland, Groningen

Van storm op Koh Tao, naar zon in Bangkok, naar sneeuw in Kiev en vrieskou in Groningen. Het was een hele overgang, maar inmiddels ben ik weer thuis. De nacht van vrijdag op zaterdag regende het de hele nacht op Koh Tao, inclusief harde wind en onweer. Ik vroeg me af of de boot wel zou gaan, helaas ging de boot gewoon en had ik geen excuus om langer te blijven :). Na het ontbijt stapte ik met nog veel meer passagiers op de high speed catamaran, onwetend waar we aan begonnen. Eenmaal uit de baai werd de boot heen en weer geslingerd als een badeendje in een wildwaterbaan. In het begin vond ik dat helemaal geweldig, een beetje op de golven inbeuken dat ligt me wel.. Maar na een tijdje begon mijn maag toch een beetje te protesteren, de geluiden van kotsende medepassagiers hielpen ook niet echt. Na een tijdje ben ik van ellende in slaap gevallen en werd ik wakker toen we weer in rustiger weer kwamen. Ik heb het gered zonder te kotsen maar wist niet hoe snel ik van die boot af moest komen. Man man man dat waren twee lange uren, hahaha maar wat een avontuur! Na de boot stapte ik in een bus die ons in zo'n 8 uur naar Bangkok zou brengen. Het was heel leuk om zo door Thailand te reizen en in een keer zoveel van het land te zien. We hadden helaas vertraging, dus rond een uurtje of elf 's avonds stonden we eindelijk in Bangkok. Ik moest naar Khao San Road en dat is echt een gekkenhuis, helemaal 's avonds in het weekend! Keiharde muziek, dronken mensen, straatverkopers en daar stond ik dan, na een super chille week op Koh Tao in de chaos van Khao San Road.. Daar werd ik niet zo happy van.. Gelukkig had ik snel een hostel gevonden en na een bordje curry ben ik gauw mijn bedje in gedoken. De volgende dag heb ik gewoon een taxi naar het vliegveld genomen, ik had niet zo'n zin om moeilijk te doen met openbaar vervoer en overstappen. Bangkok op zondagochtend is heel rustig en het was heel zonnig. Een hele mooie dag dus. Voor als ik weer een keer in Bangkok ben weet ik alvast dat ik 's ochtends vroeg de stad moet verkennen en dan vooral op zondagochtend :). Eenmaal op het vliegveld begon de lange vliegreis, via Kiev naar Amsterdam. Natuurlijk hadden we vertraging en had ik maar liefst 15 minuten om over te stappen op Kiev airport :). Dat is mij gelukt, maar mijn bagage heeft het niet gehaald haha, maar daar kwam ik pas op schiphol achter. We kwamen ook te laat op Schiphol aan, rond half elf. Om elf uur ging de laatste trein naar Groningen.. Toen de bagageband om tien voor elf leeg was en mijn backpack schitterende van afwezigheid, werd het me duidelijk dat ik zonder tas verder moest. Daar stond ik dan met gejatte vliegtuigsokken in mijn teenslippers in de vrieskou. Gelukkig had ik ook een fleecekleedje uit het vliegtuig meegejat en had Annet een fleecekleedje en mijn winterjas mee! Het was een hilarisch gezicht! Knalblauwe sokken in witte teenslippers, daarboven een rok van een fleecekleedje en een dikke winterjas. Hahaha we hebben heel wat gelachen! Het was zo gezellig dat Annet me kwam halen, we hebben meteen heerlijk bij kunnen kletsen! Rond twee uur 's nachts waren we weer in Groningen (inmiddels 8 uur 's ochtends, thaise tijd). Eindelijk tijd om te slapen, want dat had ik al met al maar 3 uurtjes gedaan. Inmiddels ben ik weer wakker en is het tijd om mijn bagage op te laten sturen, mijn werkrooster te bekijken en nog veel meer van dat soort dingen. Ik zal me in mijn allerwarmste kleding hijsen en er met frisse tegenzin aan beginnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hennieke

I'd rather look back at my life and say; I can't believe I did that! Instead of saying; I wish I did that..

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 773
Totaal aantal bezoekers 13782

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2018 - 06 November 2018

Tanzania en Zanzibar

02 November 2016 - 01 December 2016

Op zoek naar de zon en goede golven

06 Februari 2015 - 26 Juni 2015

Exchange naar Aarhus, Denemarken

01 Januari 2012 - 30 November -0001

Toerist in eigen land

Landen bezocht: