Hakuna matata - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Hennieke Velvis - WaarBenJij.nu Hakuna matata - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Hennieke Velvis - WaarBenJij.nu

Hakuna matata

Door: Hennieke

Blijf op de hoogte en volg Hennieke

25 Oktober 2018 | Tanzania, Arusha

It means no worries.. Wat een avonturen weer jongens! We zitten in de zeikende regen, zonder stroom, zonder internet en laatst op een avond ook zonder gas (dus geen thee en koffie). Door de regen kunnen we niet klussen voor de school. De wegen zijn praktisch onbegaanbaar dus we kunnen bijna nergens heen. We zitten dus de hele dag spelletjes te spelen, muziek te luisteren tot onze telefoons en powerbanks leeg zijn en boek te lezen terwijl de regen op het dak en de binnenplaats klettert. Als we naar het toilet willen dan moeten we gedeeltelijk door de regen lopen. Douchen doen we met koud water en dat is op zich niet zo'n probleem, maar als je het al ijskoud hebt wordt het wel een ander verhaal haha. Ik ben zo blij dat ik m'n gebreide sokken mee heb! Daar leef ik in! Doordat het de afgelopen dagen ook zo regende waren mijn schoenen zeiknat geworden. Natte schoenen=koude voeten en aangezien we vandaag op safari zouden gaan (ja, zouden gaan hahaha, maar daarover later meer) moesten die schoenen wel weer droog zijn voor vertrek. Daar moest iets op verzonnen worden dus.. De uitvinding van de dag werden waxinelichtjes in een stenen blok met de schoenen erboven en toiletpapier in een wegwerp washandje voor in de schoenen. Het werkt uitstekend! Vanochtend waren mijn schoenen bijna droog. En aangezien we vandaag niet op safari gaan liggen mijn schoenen weer op het "kacheltje" (zie foto) hopelijk zijn ze morgen helemaal droog.

Morgen gaan we wel echt op safari (als het goed is hahaha). We stonden vanochtend om kwart voor zes naast onze bedjes terwijl de regen (nog steeds) op de golfplaten roffelde. Om vijf voor half zeven stonden we bepakt en bezakt klaar om opgepikt te worden door Alpha, onze safari chauffeur. Om acht uur stonden we er nog steeds. Om kwart over acht zaten we gezellig een spelletje te doen want 'hakuna matata'. Uiteindelijk kwam het bericht dat de safari morgen en overmorgen zou zijn in plaats van vandaag en morgen. Het bleek een gevalletje van miscommunicatie te zijn. Dit heeft een aantal voordelen, morgen en overmorgen zijn de weersvoorspellingen een beetje beter, Amber voelt zich vandaag ziek en misschien is ze morgen wel wat opgeknapt zodat ze toch mee kan, onze tassen zijn al gepakt dus alles staat klaar en mijn schoenen kunnen nog een dagje extra drogen.

Vandaag kunnen we dus nog een dagje doorbrengen in onze zelfgecreëerde huiskamer/oostblokbunker (zie foto). We lachen ons helemaal kapot om deze situatie en hebben het eigenlijk heel gezellig en goed. De sfeer is gemoedelijk en waarschijnlijk gaan Annet en ik eindelijk leren schaken want één van onze groepsgenoten, Henk, zit daarop en wil het ons wel leren!

We gaan vandaag even goed besteden aan dom lullen, Afrikaans dansen, spelletjes spelen en sudoku's maken.

Tot de volgende!

Ik moet trouwens mijn laatste blog even gedeeltelijk terugnemen hahaha ik had mezelf niet goed geïnformeerd. Het grote regenseizoen is namelijk net voorbij. Er is dus wel degelijk veel regen gevallen, er zit gewoon niet zoveel water in de rivier haha.. We zitten nu in het kleine regenseizoen, maar klein is het nou niet echt. Zondag hebben we voor het laatst de zon gezien.. En het gaat waarschijnlijk nog wel even door.

Oh en ik vul steeds m'n locatie in als Arusha, want Kibosho kan deze website niet vinden.

Nog een laatste ding.. Willen jullie allemaal meeduimen dat het maandag mooi weer is? In Tanzania mag je de jarige de hele dag nat gooien.. En als het zo koud is als nu zal dat geen pretje worden hahaha.

• 25 Oktober 2018 - 16:15

Mama:

En van je hela hola, we houden de moed erin...
    Je bent vergeten die geweldige foto's er bij te doen!
    Een hele fijne safari morgen en overmorgen! Ik zie nu al weer uit naar je verhalen.
    Als het doorgaat tenminste...
    Liefs, mama

• 25 Oktober 2018 - 16:44

Angenita:

We genieten van je belevenissen. Je kunt ook zo heerlijk beeldend schrijven.
    Leuk man. En een fijne droge sarari gewenst voor de komende dagen. Zorg
    dat je voeten droge voeten houdt. Of desnoods je schoenen in je tas. Anders
    zijn die waxinelichtjes zelf nog verspilde energie.
    We kijken weer uit naar je belevenissen.
    Liefs Arthur en Angenita

• 25 Oktober 2018 - 16:48

Hennieke Velvis:

Ik krijg ze er niet goed bij doordat het internet steeds wegvalt. Dus foto's houden jullie tegoed! En ik ben er vrij zeker van dat de safari dit keer wel doorgaat haha.

• 26 Oktober 2018 - 19:52

Mienekr:

Maar goed dat je mama en tante erbij zijn om je voetjes warm te houden ;-)
    Geniet van je blog misschien moet je wat gaan doen met schrijven.
    Geniet nog lekker verder en ik duim voor mooi weer op maandag.

Dikke knuffel Mieneke