Het Schiermonnikoog van Bali - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Hennieke Velvis - WaarBenJij.nu Het Schiermonnikoog van Bali - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Hennieke Velvis - WaarBenJij.nu

Het Schiermonnikoog van Bali

Door: Hennieke

Blijf op de hoogte en volg Hennieke

15 November 2016 | Indonesië, Nusa Lembongan

Het was tijd om Kuta achter te laten en verder te reizen. Ik besloot om naar Nusa Lembongan te gaan, waar ik graag wil gaan duiken. Betty en ik hebben een motorbike met chauffeur geregeld bij de taxichauffeur die ons ook rondgereden had op Bali. Hij had nog wel een zoon die mij naar de haven van Sanur kon brengen haha. Dus met mijn backpack voorop de scooter scheurden we tussen het overige verkeer door, richting Sanur. In Sanur aangekomen, bleek de public slow boat die ik wilde nemen niet te varen. Er waren niet voldoende passagiers vanuit Nusa Lembongan om de slow boat naar Sanur te laten varen. Omdat ik wel graag de oversteek wilde maken heb ik een fast boat ticket geregeld. Tijdens het wachten heb ik een super leuke meid uit Canada ontmoet, Camilla. We konden het direct goed vinden. In de boot zaten we heerlijk bij het open raam te genieten van het uitzicht en het opspattende water, toen een bemanningslid ineens alle ramen aan onze kant dicht deed. Haha dat vonden we allebei nogal jammer, dus we hebben meteen gevraagd of we het raam weer open mochten doen. Dit mocht gelukkig! Wat was dat heerlijk zeg! Bakken met water in ons gezicht, echt genieten! De jongen die achter mij zat vond het niet zo leuk volgens mij haha, die kreeg af en toe ook wat water over zich heen, oeps sorry not sorry :). Alle locals die op de boot zaten leken het varen niet zo fijn te vinden. Maar wij, gekke backpackers, zaten daar te genieten terwijl de rest misselijk voorover hing. In de boot hebben we nog een andere backpacker ontmoet uit Tsjechie. Aangekomen op Mushroom beach besloten we te wachten op een vriend van Camilla die later die dag zou arriveren. Er was een leuke beachbar waar we een overheerlijke fruitjuice hebben genomen en in ruil daarvoor in hun infinitypool mochten zwemmen! Super chill! We zijn daar de hele middag gebleven en hebben ook nog in de baai gezwommen. Camilla heeft een snorkelmasker die ik even mocht lenen dus ik kon meteen het mooie koraal en wat schitterende visjes bewonderen. Camilla en haar vriend hadden samen een kamer in een homestay en de Tsjech en ik besloten ook een kamer te delen. Dit is lekker goedkoop en er zijn niet zoveel hostels op dit eiland. De volgende dag zouden we met z'n vieren een scooter huren en het eiland rondtoeren. Maar omdat Camilla's vriend de boot gemist had, zijn de Tsjech (Tomas) en ik samen op pad gegaan. Tomas wilde mij wel even leren scooteren en in ruil daarvoor zou ik de scooter terugbrengen naar de scooterverhuur. Nu is scooteren niet moeilijk dus toen ik een keer de weg op en neer gereden was had ik het onder de knie. Zelfs het links rijden voelt gewoon natuurlijk. Wat is het heerlijk om op de scooter over dit prachtige eiland te rijden! We zijn naar een aantal verborgen stranden geweest en daarna naar de haven richting Nusa Penida waar Tomas naartoe zou gaan. Dit is ook het punt waar kort geleden de brug naar Nusa Ceningan is ingestort tijdens een ceremonie. De resten van de brug staan er nog, het is een bijzonder gezicht en een verdrietig idee dat er mensen bij zijn omgekomen.
Zoals afgesproken zou ik de scooter terugrijden naar het dorp, ik heb daarvoor een kleine omweg genomen zodat ik langs de zeewierkwekerijen kwam. Het was hoog water dus ik kon niet zoveel zien, maar het was een mooi gezicht en ik ga er zeker nog eens heen met laag water.
De eerste avond op Lembongan hebben we wat leuke jongens uit Australië ontmoet en de tweede avond hebben we samen met deze jongens en nog een Canadees meisje (Gorgiana) een kampvuur op het strand gemaakt en gezellig biertjes gedronken. Echt ontzettend gezellig! De eerste nacht heeft het hier continue geregend, perfect dus voor een rondje hardlopen in de ochtend. Ik wil dat hier weer wat vaker gaan doen want ik heb mijn Ameland adventure run kaart van 5km geruild voor een 10km kaart! Echt super leuk, maar dan moet er wel ietsje meer getraind worden haha. Voor ik vertrok zat ik op 8km dus ik ben benieuwd hoe het gaat. Super leuke uitdaging in ieder geval! Vandaag gaan Camilla en ik samen op stap, lekker scooteren, snorkelen en zwemmen. Maar we gaan eerst even op zoek naar een homestay kamer die we samen kunnen delen. Maandag begin ik met duiken in het andere dorpje op het eiland maar dit weekend ben ik nog gezellig hier en willen we samen een kamer delen. Camilla, Gorgiana en ik willen alle drie graag de mount Rinjani op Lombok beklimmen, dus misschien gaan we dat wel na Nusa Lembongan doen!

Het is hier onwijs genieten en de vrijheid en relaxte sfeer zijn echt perfect! De mensen zijn hier zo vriendelijk! Ik mocht mijn backpack bij de mensen van de homestay laten staan en ophalen na de scootertoer. Toen ik daar kwam om de scooter terug te brengen en mijn backpack te halen was ik volledig doorweekt door het scooteren in een tropische regenbui. Ik mocht me bij hun omkleden en wachten tot de regen voorbij was. Daar zat ik dan onder het afdak midden in het Indonesische leven. De kip van de buren moest geplukt worden en er werden mandjes gevlochten, hun kinderen waren aan het spelen in de regen en ik genoot van dit alles met volle teugen! Het is echt heerlijk hier en ik geniet volop (maar dat hadden jullie vast al begrepen hahaha)!

Dikke kus voor iedereen! Liefs Hennieke

  • 15 November 2016 - 13:01

    Mandy:

    Wat een enthousiast verhaal weer! Je geniet duidelijk.. haha. *stiekem een beetje jaloers*

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hennieke

I'd rather look back at my life and say; I can't believe I did that! Instead of saying; I wish I did that..

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 13851

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2018 - 06 November 2018

Tanzania en Zanzibar

02 November 2016 - 01 December 2016

Op zoek naar de zon en goede golven

06 Februari 2015 - 26 Juni 2015

Exchange naar Aarhus, Denemarken

01 Januari 2012 - 30 November -0001

Toerist in eigen land

Landen bezocht: